Dag 11 - Någonting jag är rädd för

Ojoj, listan vad jag är rädd för är otrooooligt jäkla lång!
Här kommer den, utan inbördes årdning... ;)

1. Tåg
Egentligen är det inte själva tåget jag är rädd för, jag kan åka tåg utan att få panik. Däremot är det att trilla ner på spåret och bli överkörd som jag är rädd för. Något som jag nästan varit med om... Läs ett inlägg om det HÄR!

2. Blod och sår

(Höll på att spy när jag googlade sår och blod... fick bli denhär söta bilden!)
Att bara se blod eller ett sår tycker jag inte är så farligt, det är mer känslan bakom! Hur ont det måste göra i såret eller när man fick det... Usch klarar inte av det! Har en sån medlidande känsla, det gör bara ont i hela min kropp, jag mår illa och blir så ledsen för det stackars personen som råkat ut för olyckan...

3. Sprutor

Hatar att se den långa nålen som ska stickas in i min arm, får panik!
Brukar tillochmed börja gråta av rädsla...

4. Ormar

Det är så slingriga, hjärtlösa, kalla och läskiga...
Så smidiga, man har absolut ingen chans mot en stor orm!
skulle dö av skräck om en orm satte tänderna i mig, inte pga giftet :P

5. Mörker

Yes, jag har klassisk mörkerrädsla...
Grejen med det är att man ser ju verkligen inte vad som kan gömma sig! Så sjukt läskigt.. det kan ju verkligen stå en mördare framför mig som jag inte ser! :O

6. Läskiga filmer
Nej men jag hatar att se på läskiga filmer, att aldrig kunna slappna av eftersom att det närsomhelst kan hända något läskigt! Dessutom är jag grym på att hoppa till, så jag tycker bara det är sjukt obehagligt!

7. Medeltiden

Jag vet, sjukt skum sak att vara rädd för! Men det är sanningen, jag är så sjukt rädd för medeltiden! Egentligen är jag rädd för alla tidsepoker fram till 50-talet typ, haha. Nej men det känns som om det var så mycket krig, död och elände ända fram tills dess! Jag är så sjukt glad att jag lever nu på 2000-talet!
Denna fobi gör även att jag har sjukt svårt för museeum! Hatar det verkligen... Får panik!

That's it folks, sa ju att listan var lång ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0