Sluta älta småsaker

Gott folk.
Livet går inte under pågrund av ett prov, livet går inte under pågrund av att man inte är bjuden på en fest, livet går inte under för att man inte får just den där killen, livet går inte under för att man inte är modell. Livet går vidare. Snälla lägg ner självmordtankarna och idéerna om att hoppa av skolan. Även fast livet kan kännas jobbigt ibland så gå det vidare. Lägg av att älta alla problem. Släpp dom! På senaste tiden har det varit en jävla massa problem som faktiskt är skitsaker. Men som alltid förstoras. Ibland märks det verkligen skillnad på människor i mognad. Att stå och gråta över att det är prov imorgon, eller att ingen kille har flörtat med en på hela kvällen, det håller inte. Vi är förfan sjutton år. Nästa år blir vi myndiga. Att vissa inte ens har det perspektivet på livet, att allt inte är hela världen, skrämmer mig. Jag kan inte bestämma mig om jag blir irriterad eller skratta åt det. Det är ändå komiskt. Kalla mig hjärtlös men ibland orkar jag bara inte när folk ska deppa. Vafan släpp det och ryck upp dig! Självklart beror det på problemet, men nu pratar jag om skitsaker. Så snälla människor, sluta vara dramaqueens och se ert problem med lite perspektiv. Tack på förhand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0