3 words, 8 letters


Jag älskar dig.
Vi skulle säga Jag älskar dig högt ut i klassrummet på svenskan eftersom vi tränade retorik. Men jag kunde inte. Orden liksom fastnade i munnen och jag kände mig stört obekväm. Jag älskar dig. För mig är det en väldigt stark mening med stor betydelse, inget man bara haspar ur sig. Som Mats ville att vi skulle göra. Jag kan inte säga det till vem som helst. Jag säger det bara när jag menar det. Till mina vänner jag verkligen älskar säger jag det sällan. Alldeles för sällan. Jag är dålig på det där med att visa uppskattning. Men jag antar att det ger meningen större betydelse när jag väl säger den. Hoppas det i alla fall. Att folk tar mig på allvar och inte som en iloveyou-slut. Tycker folk borde tänka mer innan de säger att de älskar någon, meningen börjar tappa sin betydelse i vissa lägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0