Vad vill du mig?



Kära söta människa som skrev denna kommentar... Vart fan fick du att John har ny tjej ifrån??

För er läsare som inte visste det är jag och John fortfarande nära och har träffats flera gånger efter att vi gjort slut. Han är en viktig del av mitt liv, en av mina absoult bästa vänner, en av dom som jag kan vara 100% mig själv med. Tror inte du att jag skulle veta om han hade en ny tjej?
För att inte undvika frågan så ska jag berätta att det först skulle känas skit om han hade skaffat ny. Som om han gått vidare direkt och som om jag inte betytt någonting alls. Men sen anntar jag att jag skulle vara gald för hans skull, att han hittat nån att vara lycklig med för det tycker jag verkligen att han förtjänar.
Men min fråga är, varför ens skriva en sånhär kommentar? Vad är meningnen med att hitta på något sånt här? Var meningen att trycka ner mig och få mig att må skit och känna mig oälskad? Om du vill mig illa eller hatar mig så behöver du inte klicka in på min blogg, det är et fritt val liksom. Men såklart är du varmt välkommen för att hatea på mig oxå, det är något man får ta när man skriver om sitt liv offentligt på internet. Jag anntar att om du så gärna vill trycka ner mig kanske du bara är avundsjuk på att jag har något som inte du har? Kanske är du avundsjuk på min och Johns relation och därför hittar på en sån här sak?
Kära läsare. Jag har en gång varit en hämsk förtryckare och av egna erfarenheter kan jag berätta att det inte är roligt alls. Man mår inte bättre av att vara en översittare som trycker ner andra. Det tar en fruktansvärd massa energi att hata, plus att man skapar sig en massa fiender. Att vara snäll och se posetiva saker i människor gör att både du och människorna runt dig kommer må bättre. Istället för att skriva en kommentar på en blogg om vilka fula fett valkar den där tjejen har kan man istället skriva att hon har snygga kurvor. Jag lovar att du kommer känna dig glad att du sagt något snällt och det där kommer göra den där tjejens dag! Tänk på det. Så sluta hata och försök vara en snällare människa, jag lovar att du kommer må bättre av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0