Det är inte slut, det fortsätter bara på ett nytt sätt

Eftersom att så många frågat så ska jag berätta; Ja, jag och John har gjort slut. Varför då? Jo, för att vi inte haft det lika bra som vi brukat nu på senaste tiden. Vi har börjat gymnasiet i olika skolor, det blir nya vänner, massa plugg... Helt enkelt svårt att hitta tid till varandra. När vi ses dåligt blir det jämt massa små tjafs som leder till att båda bli sura. Det har varit mer jobbigt än roligt, vilket det inte borde vara i ett förhållande. Klart att det kan gå upp och ner, men nu har vi beslutat det såhär. Vem gjorde slut? Det var han som tog upp frågan, och efter att vi pratat om det ett tag så kände vi båda att det var rätt. Även om det känns sorligt. Varför är du inte ledsen? Klart att jag är ledsen, det känns verkligen skit tråkigt. Men på något sätt är det väl ändå bäst såhär. Jag försöker att vara glad och blicka framåt istället. Jag och John kommer ju ändå att vara vänner. Visst det är slut på vårat förhållande, men vår vänskap finns kvar. Kommer ni att bli tillsammans efter två dagar igen? Haha, nej det tror jag inte. Men man kan ju aldrig veta! Kanske är allt vi behöver en lite paus bara? Vi kanske bli ett par igen om en vecka, om en månad, om ett år. Eller aldrig igen. Det är lite spännande faktiskt, att inte ha en jävla aning. Jag tänker så att om ödet vill att det ska vara vi, då kommer det att bli vi. Annars så blir det väl jag och någon annan! Känns det inte fett skönt att vara singel? Helt ärligt, nej. Jag ser inte att vara singel som att vara fri. Känner mig mer ensam. Jag kommer nog sakna att ha pojkvän en hel del. Jag kommer sakna gulliga sms innan man somnar, alla kyssar, alla skratt, att bli väckt mitt i natten av att han håller om mig. Att veta att han älskar mig och jag älskar honom. Men, men. Sådant får man ersätta med kompisar! Det är ju en jävla tur att jag har vänner, annars vet jag inte vad jag hade gjort! Vill du att det ska bli ni igen? Både Ja och Nej. Om vi skulle ha det som förut, utan tvekan. Men inte om vi skulle ha det som vi haft de senaste veckorna...

Det har helt klart varit 16 riktigt bra månader. Underbara. Jag och John har alltid sagt att om vi skulle göra slut så skulle det inte vara för ett bråk, utan för att det helt enkelt kändes som att det räckte med förhållandet. Så känndes det nu. Men; Det är inte slut, det fortsätter bara på ett nyttt sätt. Med vänskap istället för kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0