Pk- En livstil, en dricka och ett damp

För lite mer än ett år sen hade jag (och min kära vän Jennifer) en stor passion och ett stort beroende av energi drickan Powerking. Killarnas reaktioner på vår ovanligt stora konsumtion var inte stora, varför skulle de bry sej om vad vi drack? Men tjejerna... Oftast möttes vi av klagande tjejer. Som sa att det var en "kill-dricka" eller att den var äcklig. Hade de smakat själva? Nej. Jag hade aldrig mött en tjej förutom Jempo som gillade Pk på den tiden...

Jennifer har taggat ner grovt, och jag helt. Eftersom jag faktiskt gick upp i vikt och fick sämre betyg... Kanske det inte helt berodde på drickan. Men jag tackar inte nej till att spara 800:- i månaden att göra annat för.;)


MEN.
Nu ett år senare ser jag tjejer överallt med en Pk i handen. Och då inkluderar det tjejerna som sa åt mej och Jennifer att det var en kill-dricka och att den var äcklig. På deras bloggar står det nu att det är deras favorit dryck, vilket jag tycker är väldigt spännande. Men smaken kanske ändras.. Eller?

Jag tycker att det är otroligt intressant hur tjejer går efter grupptryck. När det inte var inne för tjejer att dricka Powerking, då var det frittfram att klaga på mej och Jennifer.
(Inte för att så många vågade göra det, och de som vågade, gjorde aldrig om det igen.. Hej ljuva fjårtis tider!)
Ett år senare blev det helt plötsligt inne. Och då började många tjejer dricka det! Nejdå då är de inga som klagar! (Bara jag och Jempo som går och skratta bakom ryggarna på alla hur efter de är...) ;)

Jag tycker helt ärligt att alla som uttalar sej om något det inte vet ett skit om borde hålla käften. Och det som uttalar sej om något bara för att det är "inne" borde gå och skaffa sej ett liv.

Tack för mej.



(Jag vill bara påpeka att detta inte är något slags påhopp mot någon, detta är endast spekulationer och tankar som jag och Jennifer haft, eftersom vi tycker att denna utveckling varit mycket underhållande att beskåda)

Kommentarer
Postat av: Andrea

gjorde du inte moppeprov det här året? :)

2010-12-05 @ 13:46:31
Postat av: jennifer

hahha saaant!!

2010-12-05 @ 20:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0